Itálie - Cestopisy

Miláno 2012

3 denní výlet do Bergama a Milána s WizzAir

Cena letenky s WizzAir na datum 9.7.2012-11.7.2012 vyšla na 1080 Kč bez zavazadla.

Ubytování - hotel Hotel Giulio Cesare - Via Rovello 10, Milán, byl v centru, blízko hradu Sforzesco, stanice metra a MHD, Duoma a nákupní galerie a dalších obchodů. Pokoj byl v pořádku, ale koupelna měla velmi malý sprchový kout kde se nedalo ani ohnout. Každý den se měnily ručníky a pokoj byl uklizený. Snídaně se podávala hned vedle recepce, kde byly asi 4 stolky se židlemi. K jídlu byly housky, jeden den výborné, čerstvé, sladké croassainty a druhý den croassainty balené, kupované, k tomu byla pouze marmeláda s máslem nebo nutella. K pití káva, džus, čaj. Cena za dvojlůžkový pokoj na 2 noci 180E se snídaní.

Po přistání na letišti v Bergamu jsme nasedly do autobusu číslo 1 do Bergama za 2E a dojely jsme až do historického centra Citta Alta na kopci na konečnou zastavku. Jízdenka je platná 90min a může být použita i na lanovku ke zřícenině hradu. Pak jsme došly na krásné náměstí Piazza Vecchia, kde jsme se najedly. Odpoledne jsme sjely zase lanovkou dolů (1,20E na 90min i pro MHD do nového města, kde jsme hned nasedly na bus na vlakový nádraží. Vlak do Milána za 5,15 E jsme stihly tak akorát.

Hlavní vlakové nádraží v Miláně je obrovské a musely jsme se nejdřív trochu zorientovat, abychom našly tramvaj č. 1 (1,50E na 70min), která jezdí do centra města a tedy k našemu hotelu. Tramvaj jela kolem hlavních památek, a my jsme vystoupily na zastávce Cordusio u ulice Via Dante a do hotelu jsme došly asi do 10minut. Ulice Via Dante je pro pěší a jsou tam samé krámy i dražší (Guess) a plno kaváren, restaurací a barů. Cena nejznámějších druhů pizzy a těstovin se pohybovala kolem 9-15 E.

Druhý den jsme ráno vyrazily pěšky na trh Pompilio, což byla celá ulice a plno krámů, hadrů, výborné ovoce a zelenina. Ovoce stálo většinou 1E (nektarinky, broskve, banány) a bylo výborný. Koupily jsme boty za 10E, značková trika Tommy Hilfinger, Raulph Lauren nebo Lacoste za 10E, nějakou bižu kolem 2E, koření za 3 E. Potom jsme si šly odpočinout na hotel a vyrazily jsme k Duomu, kde bylo spoustu černochů, kteří nám furt nutili nějaký zrníčka pro ptáky a nějaký náramky z nití na ruku. U vchodu k Duomo ale stáli vojáci a kontrolovali oblečení, trika s rukávem a kalhoty a sukně pod kolena. Po prohlídce Duoma jsme šly do nákupní Gallerie Vittorio Emanuele, kde jsou nejznámější značky jako LV, Prada, Gucci atd. Tu jsme tedy jenom prošly :-) a dostaly jsme se na náměstíčko před operou La Scala. Budova nebyla nic moc pěkná, ale aspon jsme si prohlídy sochu Leonarda da Vinciho. DO muzea La Scala jsme nakonec nešly, ten trh nás hodně unavil :-) Chtěly jsme se jěště podívat do muzea Leonarda u Santa Maria dela Grazie, kde je také Poslední večeře, ale nakonec jsme šly na jídlo. Na Poslední večeři se musé stejně vstupena kupovat měsíce dopředu. Odpoledne jsme se jěště doběhly podívat na hrad Sforzesco, který jsme měly jen kousek za hotelem, ale protože bylo děsný vedro tak jsme tam hlavně posedávaly u fontány a sledovaly jsme Milánskou dopravu, turisty a ostaní lidi :-) A tak jsme šly pak radši na zmrzku (2,50 E) a na hotel chvilku si odpočinout. Večer jsme si zase došly na výbornou pizzu, kterou jsme ale nesnědly a tak jsme jípak dojedly další den na letišti.

Druhý den jsme jely hned na nádraží a busem od Teravision za 5E na letiště Bergamo.